úterý 20. března 2018

Hvězdy nám nepřály John Green

Ahoj holky,

dnes tu pro vás mám po dlouhé době jednu knižní recenzi. Vybrala jsem si knížku Hvězdy nám nepřály, kterou napsal John Green. 
Tuto knížku jsem se rozhodla přečíst, protože hned co jsem viděla stejnojmenný film, tak jsem se do něj zamilovala. Film mohu doporučit, mě se moc líbil, ale teď se spolu půjdeme podívat na knížku. 



Hlavní hrdinkou je šestnáctiletá Hazel Grace Lancaster, v knize si ji snadno oblíbíte. I přes její diagnózu je velmi zábavná s vlastním názorem a nechybí jí ani osobitý humor. Hazel bojuje od třinácti let s rakovinou, její neodlučitelnou součástí je kyslíková bomba, která jí udržuje při životě. Rodiče ji nutí navštěvovat podpůrnou skupinu, kde poprvé potká Augusta Waterse.
Augustus je osmnáctiletý, vysoký, usměvavý, mladý muž, který na vás možná na první pohled zapůsobí až namyšleným dojmem, ale hned zjistíte, že to tak úplně není. I on si prošel rakovinou, která mu vzala nohu.



Hazel a Gus se stávají přáteli. Jejich společným tématem se stane kniha Císařský neduh, které ale chybí dokončení. Oba chtějí přijít na to, jak kniha skončí, proto se vydají do Holandska, za podpory nadace, která plní přání nemocným dětem. Tam vyhledají autora knihy a žádají odpověď na jejich otázky. Cesta ale přinese i mnohem víc...

Do knihy jsem se hned zamilovala. Podle mě je mnohem lepší než film, i když jsem ho viděla několikrát a brečela u něj, tak kniha je kniha. V knize jsou u postav popsány i pocity, které ve filmu někdy nejdou vystihnout. 
Tato kniha určitě stojí za přečtení, dalším pohledem vám poukazuje na život s rakovinou a na to, že někomu prostě hvězdy nepřejí. Přečetla jsem jí za dva večery.
Můžete ji zakoupit na megaknihy.cz  je teď v akci za 239 Kč. 



Četly jste knihu? Líbila se Vám více než film?



1 komentář:

  1. Já mám z velké části vždy raději knihy než filmové zpracování. A Hvězdy nám nepřály nejsou výjimkou. Četla jsem je už před delší dobou, ale vím, že jsem na konci brečela (a to se mi často nestává) :)


    https://nakavusknihomolem.blogspot.com

    OdpovědětVymazat